Profil

Osztályterem-színházi előadás feldolgozó foglalkozással 12-14 éveseknek, 120 percben Facebook profilt tizenhárom éves kortól lehet készíteni. Főszereplőnk, Andris (Fejér Máté) tizenharmadik születésnapjára megkapja...

Osztályterem-színházi előadás feldolgozó foglalkozással 12-14 éveseknek, 120 percben

Facebook profilt tizenhárom éves kortól lehet készíteni. Főszereplőnk, Andris (Fejér Máté) tizenharmadik születésnapjára megkapja első okostelefonját édesanyjától (Bakonyvári L. Ágnes), és azonnal létrehozza a saját profilját. Még aznap megismerkedik egy idegen fiúval, Krisszel (Inoka Péter). Krisz az életre kelt szelfi, egy folyamatos magamutogatás a nap 24 órájában: jobban néz ki, több mindenhez ért, érdekesebb életet él, bárkivel képes megismerkedni, sokkal könnyebben kommunikál mindenkivel. Andris megpróbál hasonlítani Kriszre, ám kapcsolatuk szép lassan elkezd változni, Krisz átveszi a hatalmat Andris felett, a fiú pedig kénytelen alkalmazkodni, mert csak így tudja fenntartani frissen kivívott státuszát az iskolában. Krisz provokál, megaláz, verekszik, de közben soha nem néz áldozatai szemébe. A Profil nyomására Andris kénytelen részt venni abban, hogy egyik barátját (Kocsis Fülöp Soma) bántalmazzák, és a lánnyal is (Bakonyvári Krisztina), aki tetszik neki, kegyetlenül elbánik.

Az előadás célja, hogy megmutassa, hogyan lehet belecsúszni a virtuális közösségi világba, ahol mindenki szebb, jobb, okosabb és folyamatosan jelen van. A jelenlévők általános közléskényszerben élnek, ugyanis csak akkor léteznek, ha megosztanak, lájkolnak, kommentelnek, válaszolnak, boldog születésnapjuk van, házasodnak, esznek, becsekkolnak, fotóznak, stb. Ezzel párhuzamosan pedig hogyan lehet kicsúszni a valóságból, hogyan mennek tönkre a személyes kapcsolataink, miközben a népszerűség és szeretet illúziójában élünk.

Feldolgozó foglalkozás az előadás után

Téma: identitásválság, valós én és online én viszonya, cyberbullying

Korosztály: 12-14 évesek

Az osztályterem-színházi előadás és a feldolgozó foglalkozás által érintett kérdések, amelyekre együtt keressük a választ a résztvevő diákokkal:

  • Milyen hatása van a közösségi oldalon kialakított virtuális énemnek a valódi énemre? Milyen hatással vannak a virtuális kapcsolataim a személyes kapcsolataimra? Mennyire valóságos világ a virtuális világ?
  • Mit tehetek, ha az életem irányítása kicsúszik a kezeim közül?
  • Mitől vonzóbb a virtuális világ a valóságnál?
  • Miben tér el a virtuális kommunikáció a személyes kommunikációtól? Mik ennek az okai?
  • Mennyiben vonatkoznak más szabályok a virtuális kommunikációra a személyes kommunikációhoz viszonyítva?
  • Mitől zaklatás a cyberbullying? Milyen következményei lehetnek a cyberbullyingnak?
  • Mi a különbség a kimondott és a leírt szavaink között?
  • Hogyan változik a felelősség mértéke a virtuális térben?
Gyere el a következő Profil előadásunkra!

A jegyvásárlás indításához kattints a számodra ideális dátumra!

Jelenleg nincs futó előadásunk
Válj te is AppArtistává!
Válj te is AppArtistává!

Igyekszünk még több ember számára elérhetővé tenni programjainkat és előadásainkat. Rád is számítunk.